بهترین وکیل ملکی تهران | بهترین وکیل ملکی سعادت آباد

چرا باید به وکیل ملکی مراجعه کنیم . شاید در ابتدای امر بگویید مراجعه به وکیل مخصوصا وکیل ملکی اساسا نیاز نیست . چرا باید برای وکیل یا وکیل ملکی هزینه کنم چرا که همه به محق بودن من ایمان دارند و حتی قاضی هم بر همین اعتقاد است ! اما آیا صرف این محق بودن شما را به نتیجه ایده آل می رساند ؟ آیا شما دعوای خود را به نحو صحیح طرح کرده اید ؟ حتما می دانید که روند رسیدگی از طرح دادخواست در دادگاه تا صدور رای و قطعی شدن و صدور اجرائیه مدت مدیدی زمان می برد و در صورتی که دعوی خود را به نحو صحیح طرح نکرده باشید بعد از گذشت سالها ، رای صادره نفعی برای شما نداشته باشد .

هدف از مراجعه اشخاص به دادگستری احقاق حق خود و محکوم شدن طرف مقابل می باشد اما آیا می دانستید چنانچه خواسته شما در دادخواست به نحو صحیح بیان نشده باشد ممکن است بعد از صرف وقت و مدت زمان بسیار ، آنچه در پایان مورد حکم دادگاه قرار بگیرد با آنچه شما در نظر داشتید یک دنیا تفاوت باشد !

اگر موضوع دعاوی ملکی به این روشنی بود که دیگر نیاز به این همه تشکیلات و ابلاغ و کارشناسی و استعلام و دادگاه تجدیدنظر در روند رسیدگی نبود و اساسا دیگر چه نیاز بود دادگاه تجدیدنظر و اجرای احکامی وجود داشته باشد و چه نیاز بود وکیل در جریان رسیدگی به وکالت از یکی از اصحاب دعوا در دادگاه حضور یابد !

متاسفانه این نگاه سهل و ساده انگارانه به موضوع و عدم مراجعه یا دیر مراجعه کردن به وکیل ملکی گاه آنچنان عواقب سنگینی به همراه دارد که باعث می شود آن شخص تمام دارایی خود را از دست بدهد یا دچار خسارتهای زیادی شود و در این مرحله حتی حاضر باشد به وکیل پیشنهاد حق الوکاله ای به میزان نصف ملک را بدهد !

اما شمایی که در حال حاضر این مطلب را مطالعه می کنید به احتمال زیاد به اهمیت مراجعه به وکیل ملکی پی برده اید . شما قصد انجام اقدام حقوقی را داشته و به علت حساسیت موضوع مراجعه و مشورت با وکیل ملکی را در اولویت قرار داده اید . این موضوع نشان دهنده پی بردن شما به پیچیدگی قوانین و دعاوی ملکی است و به همین علت برای کسب بهترین نتیجه به وکیل ملکی مراجعه کرده اید .

حالت دوم آن است که شما احتمالا دچار مشکل ملکی شده و هم اکنون پرونده شما در دادگستری در حین رسیدگی است و بعد از گذشت ماه ها و شاید سالها از روند رسیدگی و عدم پیشرفت پرونده ، چاره را در مراجعه به وکیل ملکی دانستید ( البته اگر تا به اکنون دیر نشده باشد ) و می خواهید از تخصص وکیل ملکی بهره مند شوید و به حق و حقوقتان برسید . هر چند این دیر مراجعه کردن به وکیل ملکی کار را برای وکیل سخت می کند اما در این مرحله از رسیدگی هم شانس موفقیت وجود دارد .

حالت سوم آن است که در نتیجه رسیدگی یا شما محکوم شده اید ( جزئا یا کلا ) یا دعوای شما محکوم به رد شده است و مراجعه به وکیل ملکی را ضروری دانسته اید . در این حالت که بدترین وضعیت ممکن است و درصد بیشتری از مراجعه کنندگان به دفتر وکالت را تشکیل می دهند ، بدترین وضعیت ممکن است و وکیل می بایست با صرف وقت بیشتر به فکر طرح دعوایی باشد که موکل را به حقش برساند .

فرض چهارم آنست که هم اکنون که در حال مطالعه این نوشته هستید ، به فکر طرح دعوا در دادگستری یا اقدام حقوقی جهت رسیدن به حقتان هستید و چون تخصصی در موضوع ندارید می خواهید با مطالعه نوشته های حقوقی و بهره مندی از نوشته های سایت های حقوقی و با کسب دانش مستقلا اقدام به اقدام در دادگستری کنید اما نمی دانید دعاوی ملکی از پیچیده ترین دعاوی هستند که نیازمند مراجعه به وکیل ملکی دارد چرا که در صورت اقدام خودسرانه امکان دارد در دعوا شکست بخورید ، شکستی که قطعا نتیجه آن از دست دادن ملک و میلیون ها تومان است . لازم به ذکر است که طرح دعوا در دادگستری نسبت به یک موضوع ، تنها یکبار امکان پذیر است که به آن اعتبار امر مختومه یا اعتبار امر قضاوت شده می گویند .

هر چند رسیدگی در دادگاهها دارای مراحل بدوی ، واخواهی ، تجدیدنظر و گاهی اوقات فرجام خواهی و در موارد نادری اعاده دادرسی است اما در خاتمه رسیدگی دادگاه و صدور حکم قطعی ، امکان رسیدگی مجدد به آن پرونده امکان پذیر نمی باشد .

بنابراین شما می بایست همانند بازی مرگ و زندگی در دعوایی که طرح می کنید یا علیه شما طرح شده است با تمام امکانات موجود و به همراه وکیل ملکی حاضر شوید چرا که اگر به موضوع را سهل انگارانه نگاه کنید و به وکیل مراجعه نکنید و در دعوا شکست بخورید ، امکان پشیمانی و فرصت مجدد برای طرح مجدد دعوا همان دعوا وجود ندارد .

دپارتمان وکیل ملکی مجموعه وکیل پروندی

وکیل ملکی – با عنایت به اینکه دعاوی ملکی طیف گسترده ای از دعاوی ملکی با مجموعه قوانین و آین نامه های کثیری را شامل می شود ، ادعای تسلط به همه قوانین و انواع دعاوی ملکی ادعایی بس گزاف است و از اینرو در این مجموعه ، با همکاری وکلای دادگستری با سابقه و مجرب و متخصص در انواع دعاوی ثبتی و ملکی به طور کامل انواع تخصص های لازم برای موفقیت در انواع دعاوی ملکی و ثبتی را پوشش داده ایم و همین موضوع درصد موفقیت پرونده های ارجاعی به این مجموعه را بسیار بالا برده است .

وکیل ملکی در دعوای خلع ید

وکیل ملگی در خصوص دعوی خلع ید بیان داشت : دعوای خلع ید دعوایی حقوقی است که به موجب آن مالک مال غیر منقول اعم از خانه ، آپارتمان ، املاک تجاری و اداری ، باغ ، زمین کشاورزی به استناد سند مالکیت خویش رفع تصرف غاصبانه متصرف را از ملک خویش بخواهد . در این دست دعاوی دادگاه با بررسی سند مالکیت مدعی و استعلامات مربوطه حکم به خلع ید متصرف صادر می کند . بنابراین هرگاه ملک شخصی بدون مجوز قانونی در تصرف دیگری باشد ، مالک می بایست خلع ید متصرف ( غاصب ) را از دادگاه درخواست کند .

خلع ید در ملک مشاع توسط وکیل ثبتی

وکیل ملکی در ادامه بیان داشت ، ممکن است دو نفر یا بیشتر به صورت مشاع مالک مغازه یا زمین یا آپارتمان و … باشند و یکی یا چند نفر از مالکین مشاعی بدون اجازه سایر شرکا ملک را متصرف شده و مابقی شرکا نسبت به این موضوع رضایت نداشته باشند . در این صورت سایر شرکا می بایست علیه سایر متصرفین دعوای خلع ید طرح نمایند و با اجرای حکم خلع ید ، هیچ شریکی اجازه تصرف در ملک را ندارد مگر با توافق کلیه شرکا.

وکیل ملکی و دعوای تصرف عدوانی

دعوای تصرف عدوانی عبارت است از : ادعای متصرف سابق مبنی بر اینکه دیگری بدون رضایت او مال غیر منقول را از تصرف وی خارج کرده و اعاده تصرف خود را نسبت به آن مال در خواست می نماید . وکیل ملگی حامد پروندی ادامه داد در تصرف عدوانی حقوقی ،کسی که ادعا دارد ملک به صورت عدوانی از تصرف وی خارج شده است می تواند در دادگاه حقوقی به موجب دادخواست ، رفع تصرف خوانده را درخواست کند و چنانچه دادگاه خواهان را ذیحق تشخیص داد ، خوانده را به رفع تصرف محکوم می کند ( در این مورد دادگاه حقوقی مجاز به صدور رای مبنی بر محکومیت متصرف عدوانی به زندان و جزای نقدی نیست و صرفا خوانده را به رفع تصرف محکوم و در نتیجه ملک در اختیار محکوم له ( در اینجا خواهان ) قرار می گیرد . هر چند متصرف عدوانی دارای سند مالکیت باشد .

دعوای تخلیه و وکیل ملکی

هنگامی که شما ملکی را به شخصی اجاره می دهید و با پایان یافتن موعد اجاره ، مستاجر از تخلیه ملک امتناع می کند شما می بایست به شورای حل اختلاف مراجعه و دستور تخلیه ملک را درخواست کنید . وکیل ملکی توضیح داد در صورتی که مستاجر از پرداخت اجور ماهانه امتناع می کند و در قرارداد اجاره شرط شده باشد در صورت عدم پرداخت اجاره ، موجر حق دارد تخلیه مستاجر را از دادگاه درخواست کند ، موجر می بایست به دادگاه جهت تخلیه ملک مراجعه کند .

وکیل ملکی در دعوای فروش مال غیر

وکیل ملکی همچنین در خصوص دعوی فروش مال غیر یا انتقال مال غیر هر دو به یک معنا است عبارت است از آن که شخصی مال غیر را با علم به اینکه مال غیر است به نحوی از انحا عینا یا منفعتا بدون مجوز قانونی به دیگری منتقل کند. به موجب قانون این شخص کلاهبردار محسوب و به مجازات کلاهبرداری که عبارت از ۱ تا ۷ سال حبس است محکوم می شود . وکیل ملکی در ادامه گفت در صورتی که در انتقال مال غیر ، جرم جعل و استفاده از سند مجعول نیز از سوی مجرم اتفاق بیفتد مجرم به مجازات هر یک که شدیدتر است محکوم می شود .

در انتقال مال غیر شخص مجرم بدون اینکه مالک باشد یا دارای مجوز قانونی ( مانند وکالت یا وصایت یا اذن از طرف مالک باشد ) خود را به دروغ مالک یا دارای مجوز قانونی معرفی می کند و به قصد اضرار به دیگری ( اعم از مالک و طرف معامله ) اقدام به انتقال مال غیر می کند .

وکیل ثبتی در دعوای معامله معارض

معامله معارض یا فروش ملک به دو یا چند نفر که یکی از جرائم تعزیری است که در قانون ثبت جرم انگاری شده است . وکیل ملکی ادامه داد شاید برای شما یا اطرافیانتان اتفاق افتاده باشد ملکی ( زمین ، خانه ، باغ ) یا اتومبیلی خریده اید در حالی که فروشنده آن ملک یا اتومبیل را به چند نفر دیگر نیز فروخته است و به همین علت چندین سال به دادگاه می روید تا اثبات کنید معامله شما درست است و شما مالک ملک یا اتومبیل هستید .

وکیل ملکی در دعاوی کمیسیون ماده صد شهرداری

کمیسیون ماده 100 شهرداری به استناد قانون شهرداری به تخلفات ساخت و ساز در محدوده و حریم شهر رسیدگی می کند. به موجب این ماده مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان (احداث ساختمان ) از شهرداری پروانه اخذ کنند . وکیل ملکی اظهار داشت که قانونگذار در تبصره های ۱۱ گانه ماده ۱۰۰ ، تخلفات ساختمانی بدون احذ پروانه یا مخالف مفاد پروانه و .. را پیش بینی کرده است و رسیدگی به آنها را در صلاحیت کمسیون ماده ۱۰۰ قرار داده است .

دعاوی تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ ها و وکیل ثبتی

وکیل ملکی در مورد دعوی تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ ها بیان کرد که حفظ اراضی زراعی وتداوم تولیدات کشاورزی درهمه کشورها بسیار مهم است چرا که حفظ اراضی کشاورزی در توسعه پایدار و امنیت غذایی شهروندان بسیار مهم می باشد. به همین علت قانونگذاربا تصویب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها مصوب سال ۱۳۷۴ با اصلاحات مصوب ۱۳۸۵ جهت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها مقرراتی در نظر گرفته است و برای اشخاصی که بدون اخذ مجوز نسبت به تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغها اقدام کنند علاوه بر قلع و قمع بنا ، جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغها به قیمت روز زمین با کاربری جدیدکه مورد نظر متخلف و در صورت تکرار جرم به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک تا شش ماه در نظر گرفته است .

وکیل ملکی در دعوی تقسیم ترکه

این که چه اشخاصی از اموال متوفی ارث می برند و می بایست چه نسبتی با شخص متوفی داشته باشند تا جزء ورثه محسوب شوند و در این صورت میزان سهم آنان از ترکه چقدر است نیاز به بررسی دارد . در این نوشته به صورت خلاصه و به نحوی که برای افرار غیر حقوقی نیز قابل فهم باشد به توضیح آن می پردازیم . با وکیل دعاوی ارث و تقسیم ترکه همراه باشید تا اطلاعات کاملی را در خصوص سهم الارث و ترکه به شما بیاموزد .

وکیل ملکی در دعوی حق شفعه

یکی دیگر از موارد تخصصی وکیل ملکی دعوای حق شفعه است . آنچه به حق شفعه نامبرده می شود عبارت است از اینکه هرگاه مال غیرمنقول قابل تقسیمی بین دو نفر مشترک باشد و یکی از دو شریک سهم خود را به قصد فروش به دیگری منتقل کند ، شریک دیگر حق دارد قمتی را که مشتری داده است به او بدهد و سهم او را تملک کند . این حق را حق شفعه و صاحب آن را شفیع می گویند .

قولنامه و وکیل ملکی

یکی دیگر از دعاوی در تخصص وکیل ملکی دعاوی ناشی از قولنامه است . امروزه با عنایت به اینکه نقل و انتقال املاک و وسایل نقلیه نیازمند آماده کردن اسناد و مدارکی از ارگانها و سازمانها می باشد ( مانند مفاصا حساب مالیاتی ، اخذ پایان کار ، برگه خلافی و .. ) که معمولا تهیه آنها طولانی می باشد و طرفین قرارداد که خواهان انجام معامله  در سریعترین زمان ممکن هستند با مراجعه به مشاوران املاک و در مورد اتومبیل با تنظیم سند دستنویس اقدام به انجام معامله می نمایند . در خصوص ارزش اثباتی قولنامه و تعارض آن با اسنادمالکیت رسمی اینجا کلیک کنید .

تملک اراضی و املاک اشخاص توسط شهرداری و سایر نهادها

شهرداری برای توسعه معابر و خیابانها و پارک ها نیازمند زمین است . قانونگذار به شهرداری ها اجازه داده است جهت فعالیت های عمرانی مانند ساخت اتوبان و فضای سبز و … اقدام به تملک املاک و اراضی اشخاص حقیقی و حقوقی کند و بهای آن را بپردازد . در این موارد ماکین چاره ای ندارند جز طرح دعوا علیه شهرداری و مطالبه بهای ملک . از این رو وکیل ملکی می تواند شما را در رسیدن به حقتان کمک کرده و شهرداری را به پرداخت قیمت روز ملک محکوم کنید .

وکیل ثبتی دردعوای ابطال سند مالکیت معرض

وکیل ثبتی در خصوص دعوی ابطال سند مالکیت گفت گاهی اوقات به علت اشتباهات ثبتی و .. منجر به صدور اسناد مالکیت معارض به صورت کلی و جزئی می شود . به همین علت موضوع بسیار تخصصی بوده و هم هیآت نظارت ثبت و دادگاه صلاحیت رسیدگی به موضه را دارند . آنچه باید به آن توجه داشت این مهم است که تشخیص و احراز تعارض اسناد مالکیت ، مستلزم داشتن شم حقوقی و دانش ثبتی است .

به موجب قانون رسیدگی و احراز وقوع تعارض و صدور اسناد مالکیت معارض در صلاحیت هیات نظارت قرار گرفته است اما پس از تشخیص و احراز تعارض میان اسناد مالکیت از طرف هیات نظارت ، چنانچه دارنده سند مالکیت مورخ در مدت تعیین شده به دادگاه مراجعه و طرح دعوی نماید . در این وضعیت رسیدگی به موضوع نعارض موصوف و تعیین تکلیف نهایی در تشخیص و تعیین اعتبار و یا بی اعتباری هر یک از اسناد ماکیت مقدم و موخر در صلاحیت دادگاه قرار دارد .

کلاهبرداری در ملک

از جمله دعاوی که حضور وکیل ملکی بوکالت از مالباخته الزامی به نظر می رسد دعاوی کلاهبرداری است .چرا که امروزه به علت افزایش ناگهانی قیمت ملک کلاهبرداران تمرکز بیشتری در حوزه املاک داشته و از این راه عده زیادی از مردم را دچار خسارتهای فراوانی قرار می دهند .

کلاهبرداری از زمره جرائمی است که دراکثریت کشورها جرم می باشد و مجازاتهای سنگینی برای شخص کلاهبردار و معاونان او در نظر گرفته می شود. شخص کلاهبردار برخلاف دیگرمجرمین ازهوش بسیار بالایی برخوردارند و گاها دارای ثروت زیاد یا شغلهای رده بالای اجتماعی هستند و یا ظاهر مناسبتری ازدیگران مجرمان دارند.

در جرم کلاهبرداری ، کلاهبردار به شیوه ای عمل می کند که مالک (بزه دیده ) فریب خورده و با رضایت خویش و به امید کسب ثروت بیشتر یا کسب منفعت ، مال خویش را به کلاهبردار میدهدکه این اقدام در بعضی اوقات همراه با جرم جعل همراه می شود . با توجه به این موضوع که کلاهبرداران ازافراد باهوش هستند و همانطور که گفته شد معمولا از مناصب اجتماعی بالایی برخوردارند تعقیب کیفری و محکوم کردن آنان  مشکل ترازمجرمان دیگر می باشد.

موضوعی دیگراین است که  کلاهبرداران معمولا بعد از کلاهبرداری اموال خویش را پنهان می کنند و بازگشت اموال بالباختگان را نیز بعد از صدور رای محکومیت غیرممکن می سازند و نهایتا با پرداخت مبالغی بسیار اندک از آنچه خود از طریق کلاهبرداری بدست آورده اند به شاکیان ، رضایت آنان را اخذ می کنند.بنابراین برای جلوگیری از مخفی کردن اموال کلاهبرداران ، مراجعه به وکلای دادگستری و توقیف اموال کلاهبرداران دراولین اقدام بسیار حائز اهمیت می باشد.

این پست دارای 8 نظر است

  1. زهرا

    سلام من ملکی به صورت قولنامه ای خریدم و این خرید قولنامه ای پیش از من هم وجود داشته. الان میخواستم سند رسمی بگیرم اما به علت بدهکاری به تامین اجتماعی و شهرداری برای تخلف و غیره تا به اکنون نتوانستیم سند بگیریم .از کی شکایت کنم و چگونه؟

    1. سلام موضوع دعوای شما در ظاهر ساده است اما چون گفتید این ملک را به صورت قولنامه ای خریداری کرده اید و پیش از شما هم به صورت قولنامه ای معامله می شده است ، می بایست قولنامه شما و ایادی پیش از شما بررسی و با توجه به تعهدات هر یک از فروشندگان پیش از شما نسبت به یکدیگر ، دعوی صحیح طرح شود و چنانچه بدون بررسی قولنامه ها و تعهدات طرفین دعوایی طرح شود به نتیجه نمی رسید . به همین علت می بایست با تمامی مدارک به وکیل ملکی مراجعه تا با بررسی اسناد و قولنامه ها دعوی صحیح را به وکالت از شما طرح کند .

  2. بهروز

    سلام . يك نفر اومده ويلام تو شهرستان را متصرف شده و ميگه من ملك را از مالك قبلي خريدم و ويلامو متصرف شده .الان چيكار بايد انجام بدم؟

    1. سلام موضوع و اسناد و مدارک متصرف باید بررسی شود و قبل از بررسی نمیتوان اظهارنظر کرد . اما دعاوی تصرف عدوانی یا خلع ید می توانید طرح کنید .

  3. مرضيه

    پدرمون فوت كرده و طي اين چند سال چندتا از برادرام متصرف ملك و مغازه پدريم هستن و به ما هم اجاره نميدن . چيكار بايد كنيم؟

    1. سلام می بایست طرح دعوا به خواسته خلع ید طرح کنید یا به خواسته تقسیم ترکه . برای اینکه بهترین نتیجه در کمترین زمان ممکن برای شما بدست بیاد می توانید از خدمات وکیل ملکی مجموعه ما استفاده کنید .

  4. امین

    سلام جناب وکیل ، یک ملک قولنامه ای خریدم ، الان یک نفر دادخواست داده و گفته مندقبل شما مالک بودم و قراردادمان فسخ کردم و شما باید ملک را تخلیه کنید الان باید چکاره انجام بدم

    1. سلام در این خصوص باید قولنامه خواهان ( مدعی فعلی ) با خریدار اولی بررسی شود . به هر حال مدهی می بایست با طرح دعوا علیه شما جهت تخلیه یا خلع ید حکم بگیرد و تا قبل از آن امکان تخلیه یا خلع ید شما از ملک امکان ندارد .

دیدگاهتان را بنویسید